Pielęgnacja skóry to nie tylko odpowiednio dobrane kosmetyki. To także zdrowa i zbilansowana dieta, która dostarcza składników wpływających na jej regenerację i promienny wygląd. Zdrowa dieta dla cery powinna składać się z naturalnych i nisko przetworzonych produktów, które przede wszystkim są źródłem związków o działaniu antyoksydacyjnym i przeciwzapalnym. Wiedz, że w Your Kitchen dbamy o to, aby dostarczyć Ci ich w każdym posiłku. Co to za składniki i gdzie się znajdują? Dowiedz się jak wygląda dieta dla pięknej cery i sprawdź poniżej!

Wpływ diety na wygląd skóry – najważniejsze składniki aktywne

Odpowiednio dobrana dieta może zdziałać cuda, dodając skórze blasku, jędrności i zdrowego kolorytu. W Your Kitchen doskonale o tym wiemy, dlatego nasze diety są źródłem bioaktywnych składników, które wspierają jej stan. Oto ich przykłady:

  • Cynk – pierwiastek ten reguluje wydzielanie łoju, poprawia koloryt, wspiera regenerację skóry oraz wykazuje właściwości antyoksydacyjne. Jego źródłem są ryby i owoce morza, strączki, twarde sery, wątróbka i produkty pełnoziarniste.
  • Witamina A – chroni przed szkodliwym działaniem promieniowania UV, zmniejsza wydzielanie sebum oraz łagodzi stany zapalne. Znajduje się np. w pomarańczowych i żółtych warzywach oraz owocach, jajach, wątróbce, maśle, jarmużu i szpinaku.
  • Witamina C – kluczowa witamina chroniąca organizm przed stresem oksydacyjnym. Wpływa na endogenną syntezę kolagenu oraz wykazuje właściwości przeciwstarzeniowe. Jej źródłem są owoce i warzywa.
  • Witamina E – od lat uznawana za witaminę młodości. Wykazuje silne właściwości antyoksydacyjne. Łagodzi stany zapalne skóry, chroni ją przed fotostarzeniem oraz pomaga utrzymać nawilżenie. Zawiera ją np. olej z zarodków pszennych, ziarna słonecznika, orzechy laskowe, migdały, olej słonecznikowy i szpinak.
  • Kwasy tłuszczowe omega-3 – łagodzą zmiany zapalne skóry i przyspieszają gojenie się ran. Pomagają utrzymać w dobrej kondycji naturalną barierę hydrolipidową skóry, a także zapobiegają fotostarzeniu. Obecne są w rybach, awokado, siemieniu lnianym czy orzechach włoskich.

Dieta dla pięknej cery – czego unikać?

Stan cery może znacząco pogorszyć się pod wpływem produktów o niskiej wartości odżywczej i bogatych w prozapalne składniki. Przykładem takich produktów są: słodycze, przetworzone mięso, fast-foody, dania instant, chipsy, a także żywność zawierająca sztuczne dodatki.

Niektóre pokarmy należy wyeliminować przy konkretnych chorobach skóry. Przykładowo przy trądziku warto odstawić nabiał i ostre przyprawy. Niezależnie od stanu zdrowia skóry składnikiem, który szczególnie negatywnie wpływa na jej stan, jest alkohol. Nawet najmniejsze dawki mogą przyspieszyć proces starzenia się, pogłębiać zmarszczki i zmniejszać nawilżenie.

Dieta dla cery – podsumowanie

Aby kompleksowo dbać o zdrowie cery, należy ją wspierać zarówno zewnętrznie, jak i od wewnątrz. W diecie kluczowe są witaminy i składniki mineralne o działaniu antyoksydacyjnym, które możesz znaleźć w warzywach, owocach, zdrowych tłuszczach, zbożach oraz nieprzetworzonych produktach odzwierzęcych. Pamiętaj, że zdrową i zbilansowaną dietę zapewni Ci catering Your Kitchen, który zadba nie tylko o kondycję Twojej skóry, ale również całego organizmu.

Bibliografia:

  1. Gluza E., Skoczyńska A., Rola wielonienasyconych kwasów tłuszczowych w ochronie skóry przed działaniem szkodliwych czynników, Kosmetologia Estetyczna, 2012, 1, vol. 1.
  2. Kostecka M., Kostecka J., Wpływ diety na wygląd skóry, Kosmetologia Estetyczna, 4, 2013, vol. 2.
  3. Zasada M. Adamczyk A., Witamina A. Budowa i mechanizm działania, Kosmetologia Estetyczna, 5, 2018, vol. 7.